Условия использования
Contract între Utilizator și Capitan.md

Societatea comercială ”Capitan Business & Travel” SRL, INDO 1018600032032, cu sediul mun. Chişinău, sec. Centru, bd. Ştefan cel Mare și Sfânt 69, Republica Moldova, determină termeni, noțiuni și condiții generale de folosire, și achiziționare serviciilor turistice disponibile.

Aceşti termeni şi condiţii, care pot fi modificati din când în când, se aplică direct sau indirect (prin distribuitori) tuturor serviciilor noastre disponibile online, prin e-mail, telefon. Prin accesarea, căutarea şi utilizarea website-ului/softului nostru şi/sau prin efectuarea unei rezervări, confirmaţi şi sunteţi de acord că aţi citit, înţeles şi aţi fost de acord cu toţi termenii şi condiţiile precizate mai jos, fără restricții, în caz de dezacord cu punctele descrise, puteți să nu utilizați serviciile oferite.

Aceste pagini, conţinutul şi infrastructura acestor pagini şi serviciul de rezervări online oferit pe aceste pagini şi prin acest website („serviciul”) sunt în proprietatea, operate şi furnizate de www.Capitan.md („Capitan.md”, „noi”, „nostru” ori „noastre”) şi sunt furnizate doar pentru uzul dumneavoastră personal, non-comercial, conform termenilor şi condiţiilor de mai jos.

1) Condiții bilete de avion

- În momentul efectuării rezervării, vi se vor afișa termenele de plată puse la dispoziție de companiile aeriene. Pentru rezervările ale companiilor de linie, cele mai multe companii de linie solicită ca plata biletelor să fie facută în maxim 24 pînă la 48 ore, timp în care Capitan.md vă garantează disponibilitatea locurilor și a tarifelor. Aceste informații le veți găsi disponibile pe pagina și în email-ul de confirmare a rezervării.

- Dacă plata nu este efectuata în intervalul comunicat, compania aeriana își rezervă dreptul de a anula biletele automat.

- Pentru biletele low cost, FLY ONE și biletele de avion cu Conexiuni Inteligente nu se pot efectua rezervări fără ca plata să fie înregistrată în conturile Capitan.md, prin urmare Capitan.md nu vă garantează rezervarea locurilor și a tarifelor comunicate în momentul cererii de rezervare. Acestea vor fi garantate doar după ce plata este efectuată și biletele de avion sunt emise.

- Atenție: între momentul efectuării cererilor de rezervare pe site sau telefonic și momentul achitării biletelor de avion și vizualizării plății în contul Capitan.md de către angajații săi, pot aparea modificări de tarife sau locurile pot să nu mai fie disponibile. În aceste situatii, Capitan.md va anunța pasagerii și vor comunica următorul tarif sau vor propune variante noi de zbor care să satisfacă nevoile acestora.

2) Anulari/Modificari

În cazul în care doriti anularea sau modificarea serviciului rezervat sau achiziționat (și Furnizorul de servicii transport permite acest lucru), este responsabilitatea dvs. de a informa în scris sau telefonic Capitan.md despre intențiile dvs. În anumite cazuri, este posibil sa nu puteți anula / modifica biletele de avion sau va trebui sa respectati anumite cerințe pentru aceste acțiuni. Capitan.md sau Furnizorul de servicii transport accepta toate formele de cereri scrise. Capitan.md Furnizorul de servicii transport nu pot anula / modifica biletul de avion înainte de a primi cererea dvs. fermă.

În eventualitatea modificării unei rezervari (incluzînd, dar făra a se limita, anulări, restituiri de sume, schimbari de nume), Capitan.md își rezervă dreptul de a aplica anumite taxe pentru a acoperi costurile administrative care pot rezulta din aceasta acțiune. Aceste taxe diferă față de taxele impuse direct de către Furnizorul de servicii transport.

În cazul anulării biletelor de avion din motive voluntare, taxa de serviciu furnizat percepută în momentul emiterii biletului, nu se rambursează.

În caz de forță majoră și nu numai, compania aeriană poate anula sau întarzia zborul, precum și să anuleze rezervarea fără a notifica în prealabil Pasagerul, urmînd ca banii să ii fie restituiți pasagerului sau să i se propuna noi variante de zbor. În toate aceste cazuri, pasagerul fie va fi informat direct de compania aeriana, fie de catre reprezentații Capitan.md.

Regulile tarifare impuse de companiile aeriene cu privire la schimbarea sau anularea biletelor de avion achitate sunt afișate la momentul rezervării. După achitare schimbarea sau anularea biletelor de avion se efectuează strict conform acelor reguli tarifare.

3) Bagaje

Fiecare companie aeriană are propriile reguli de transport a bagajelor. Aceste informații vă sunt prezentate pe site, în timpul procesului de rezervare sau de către consultanții Capitan.md, telefonic.

Pentru unele companii aeriene, bagajul de mînă și/sau cală este inclus în tariful comunicat pe site. Pentru companiile low cost și pentru unele companii de linie, bagajele sunt taxate separat față de prețul biletelor și aceste informații vă vor fi furnizate în timpul procesului de rezervare. Bagajele pot fi achiziționate în momentul efectuării rezervării sau ulterior emiterii biletelor de avion, dar nu mai tarziu de efectuarea check-in-ului.

Fiecare companie aeriană are limite diferite (nr. de kilograme sau lungime/lățime/înălțime) pentru bagajele de mînă sau de cală. În cazul în care nu vă încadrați în aceste dimensiuni, compania aeriana are dreptul de a vă taxa suplimentar.

4) Check-in

Check-in-ul la aeroport poate fi efectuat atît pentru companiile de linie cît și pentru cele low cost, însa pentru cele low cost, FLY ONE și UIA se plăteșe o taxă suplimentară la momentul înregistrării. Pentru a evita achitarea unei taxe suplimentare, Capitan.md vă recomandă să efectuați check-in-ul online înainte de zbor. Informațiile despre efectuarea check-in-ului online vă vor fi comunicate de agenții Capitan.md în momentul efectuării rezervării. La solicitare un agent Capitan.md vă va efectua check-in-ul și îl va încărca în rezervarea Dvs. de unde ulterior veți putea descărca cărțile de îmbarcare. Tipărirea cărților de îmbarcare este obligatorie pentru anumite companii aeriene, fapt despre care veți fi anunțat de către agenții noștri. Capitan.md oferă acest serviciu în mod gratuit și nu are obligația să o facă. Pasagerul este respomsabil de efectuarea, tipărirea și prezentarea la înregistrare a cărților de îmbarcare.

5) Conexiuni Inteligente

Site-ul de bilete de avion online Capitan.md oferă Utilizatorilor săi o aplicație Conexiuni Inteligente (numită în continuare "Conexiuni Inteligente"), cee ace reprezintă un algoritm de căutare avansat pentru combinații de zboruri.

Combinațiile gasite cu ajutorul aplicației Conexiuni Inteligente cuprind două sau mai multe zboruri ale uneia sau mai multor companii aeriene, dar fiecare zbor este oferit ca un serviciu separat, iar companiile aeriene nu coopereaza în crearea unei astfel de opțiuni de zbor. Opțiunea de zboruri găsite prin algoritmul unic Conexiuni Inteligente va fi denumită în continuare "Optiune de zbor".Cumpărarea de bilete pentru o anumită Opțiune de zbor Conexiune Inteligentă nu reprezinta achiziționarea unui singur bilet de avion pentru tot itineraru, cu una sau mai multe conexiuni. Atunci cand se decide cumpărarea biletelor de avion găsite folosind Conexiuni Inteligente, Utilizatorul va efectua în mod formal o REZERVARE pentru fiecare bilet separat, al uneia sau mai multor companii aeriene.

Luînd în considerare că Utilizatorul cumpără bilete separate pentru fiecare zbor ca parte a Opțiunii de zbor și întrucat configurațiile conexiunilor de zbor pot oferi o perioadă scurtă de timp pentru conexiune (luînd în calcul criteriile de căutare indicați de Utilizator și de disponibilitatea zborurilor), în cumpărarea de bilete pentru o Opțiune de zbor cu Conexiuni Inteligente,poate sa apară riscul anulării unui zbor, întarzierea sau schimbarea orei, astfel încat poate rezulta incapacitatea de a utiliza zborul ulterioar sau zborurirle din Opțiunea de zbor.

Atunci cînd rezultatele căutarii cu funcția Conexiuni Inteligente oferă informații conform cărora Opțiunea de zbor este acoperită de Garanția Capitan.md, acest lucru înseamnă că atunci cînd se achiziționează bilete ca parte a acestei Opțiuni de zbor, Utilizatorul va primi de la Capitan.md, ajutor pentru cazurile și strict conform condițiilor descrise după cum urmeaza în Capitan.md.

6) Forță majoră

Prin "forţă majoră" se înteleg evenimentele imprevizibile care sînt provocate de fenomene ale naturii: cutremur de pamînt, alunecare de teren, incendiu, secetă, vînt puternic, ploaie torenţială, inundaţie, ger, înzapezire etc. Sau de circumstanţe economice sau sociale: revoluţie, stare beligerantă, blocadă, grevă, faliment, interdicţie la nivel statal a importului sau exportului, epidemie etc. Lista unor astfel de fenomene si circumstanţe nu este exhaustivă.

Evenimentul poate fi recunoscut ca forţă majoră numai în cazul cînd existenţa lui a dus în mod obiectiv la imposibilitatea indeplinirii obligaţiilor contractuale sau la îndeplinirea lor neconformă.

Conform art. 606 Cod Civil al Republicii Moldova: Neexecutarea obligaţiei nu este imputabilă debitorului în cazul în care se datorează unei forţe majore, dacă survenirea sau efectele acesteia nu au putut fi cunoscute de către debitor la momentul naşterii obligaţiei ori dacă debitorul nu a putut împiedica sau înlătura survenirea forţei majore ori a consecinţelor ei.